Har lite tider men jag är nybörjare så det är inget jag vill skryta med, Matz körde den iaf på 1,22 - 1,23 efter kanske 5-6 varv med den.
Bilen går som en klocka, allt lirar. Oljetemp stadigt, vattnet stadigt, bromsarna mattas inte osv och detta efter ~35mil/100 varv på en dag. Så det är jag jättenöjd med.
Däremot börjar till och med jag nu bli tillräckligt varm i kläderna för att nå gränsen för bilen och den faller ut i understyrning i vissa typer av svängar när jag pressar den max. inget jätteproblem lite trail breaking så kommer balansen tillbaka.
Dock så spånar jag och matz på förändringar, kommer att köra aggresivare hjulvinklar till nästa gång. Finns hårdvaruplaner också men det är på planeringsstadiet än så länge och blir inte förrens i vinter.
Men jag är jättenöjd med hur bra den presterar, detta är en oprövad bil med bolt-on grejer och inställt i stort sett bara grund efter Mazdas sportigare rekommendationer. Jag blir inte hopplöst efter iaf, körde om F360 ett flertal ggr, 996 Turbo osv. dock höll väl ägarna tillbaka men ändå, det känns ju sjukt kul. Höll även Lambo Murcin bakom mig i några kurvpartier innan den flög om på en raka.